Kvartmarathon


 

 

 

 

 Klik på kortet for en større version 

kort_kvart

 

Afhentning af nummer:

Løbenummer afhentes i Hvalsø Hallerne, Skolevej 5, 4330 Hvalsø. Her er der udlevering af numre og chip, omklædning, information m.m.

Her er åbent fra 9:00 og du skal have hentet dit nummer senest kl. 11:45
 

Opvarmning:
Der er fælles opvarmning kl. 12:00 

Start:

Startskuddet lyder kl. 12:20 foran Hvalsø Hallerne.

Kom i god tid ... 


Praktiske oplysninger:

Alle praktiske oplysninger finder du under punktet "Praktiske oplysninger" eller tryk her


Ruten:

Skovløberens kvartmarathon rute bringer dig igennem noget af Sjællands smukkeste natur.

Efter starten løber du et par km gennem Hvalsø op til skoven. Lidt inde i skoven passerer du skiltet, der viser, at nu mangler du at løbe 9 km. Husk at ved Skovløberen viser skiltene afstanden til mål. Snart slipper asfalten op, og de næste 8 km skal du løbe på skovveje og stier i et smukt varieret skovlandskab. Ruten består mest af brede og jævne skovstier, men indeholder også enkelte passager ad smalle spor. Variationen i underlag og terræn betyder at ruten er ikke egnet til løb med babyjoggere.

Når du er halvvejs, trænger du måske til lidt at styrke dig på, så her har vi placeret et væskedepot. Her bliver du tilbudt vand, energidrik, flere slags frugt.
 
Ud over væskedepoter vil du på ruten se en masse hjælpere, der vil guide dig rigtigt rundt. Hjælperne bruger en hel dag på at skabe nogle gode rammer for dit løb. Stik dem et smil – det er deres eneste betaling

Når du mangler 3½ kilometer samles alle tre distancer og følges ad til mål.

Her vil være ekstra udfordringer idet stierne er smalle, snoede og med en enkelt stigning på den smalle sti langs skovbrynet. Hvis du har tid så nyd udsigten her. Den er flot.

Ud ad grusvejen Lodderne til du kommer til rute 255. Det er en ret befærdet vej, så den skal krydses med forsigtighed. Der er venlige folk, der hjælper dig over. Du skal følge deres anvisninger. Så er der bare 1 kilometer til mål af en dejlig jævn asfalteret sti. 

Mål:
I mål venter dig både væske, energidrik, boller og frugt, så dine trætte muskler kan få noget at genopbygge med.


God tur …